Call centar: 011/ 267 27 17

Kurs: 120,00 din

Call centar: 011/ 267 27 17

Kurs: 120,00 din

Blog strana - Sigurnosni sistemi u hotelima - noviteti, integracije i vrhunska zaštita

Blog strana - Sigurnosni sistemi u hotelima

Sigurnosni sistemi u hotelima - noviteti, integracije i vrhunska zaštita

Tehnička zaštita hotela predstavlja poseban izazov za svaki sigurnosni sistem. Za početak, ne postoje dva ista hotela - što znači da se i potrebe, želje i raspoloživi budžeti uvek razlikuju. Pojedini hoteli broje više spratova, na stotine gositnskih soba, raspolažu ogromnim prostorom za relaksaciju, a tu su i luksuzni restorani. S druge strane su butik hoteli, koji zauzimaju manji prostor, ali su često locirani u starim zgradama koje su od istorijske važnosti, te se izmene prilikom radova moraju svesti na minimum. Tehnička zaštita je potrebna i prostranim odmaralištima, sa zasebnim vilama na plaži ili udaljenim brvnarama u planini. Zaključujemo da ne postoji “one size fits all” rešenje tehničke zaštite za hotele, te svakom projektu moramo individualno pristupiti.

 

A, tu su i gosti, čiji zahtevi neprestano rastu, uporedo s razvojem tehnologije. Ako su gosti prilikom odsedanja u jednom hotelu na raspolaganju imali “touch control” opciju upravljanja sistemima ili opciju upravljanja putem glasovne komande - njihova očekivanja automatski rastu za svaki naredni hotel koji će posetiti. Istraživanje koje su sproveli Oracle Hospitality i Phocuswright pokazuje da čak dve trećine gostiju američkih hotela ocenjuje da je veoma važno da hoteli nastave s ulaganjima u unapređenje korisničkog iskustva. Prema izveštaju kompanije MarketsandMarkets Reasearch, došlo je do rasta potražnje za pametnim ugostiteljskim softverom. Implementacija sofisticiranih rešenja tehničke zaštite može biti ozbiljan projekat, ali rezultati donose brojne benefite, na opšte zadovoljstvo menadžmenta, ali i svih posetilaca i gostiju hotela. 

 

Mobilno prijavljivanje

 

Tradicionalni proces prijave i odjave u hotelima pada u zaborav, te se radi na unapređenju korisničkog iskustva i na ovom polju. I to ne bez razloga - studija Cornell univerziteta pokazuje da se zadovoljstvo gostiju smanjuje za 50% nakon čekanja svega 5 minuta na recepciji.

 

Dakle, trebalo bi uložiti u poboljšanje platforme i unapređenje iskustva gostiju. Najnovija rešenja se fokusiraju na personalizaciju iskustva na nivou samousluge. Međutim, kada govorimo o unapređenju samousluge, ne mislimo nužno na zamenu osoblja hotela robotima, nego o poboljšanju interaktivnosti usluge. Uvođenje ovakvih tehnologija dovodi do delimične automatizacije procesa, što u velikoj meri zapravo može olakšati posao osoblju. 

 

Najsavremenija tehnologija omogućava gostima prijavljivanje u hotel s bilo koje lokacije putem aplikacije na mobilnom telefonu, ili dozvoljava samostalno čekiranje preko pametnog kioska u lobiju hotela. Svaki korak ovog procesa se može automatizovati - prijavljivanje, izrada ključa, skeniranje dokumenata, plaćanje. Automatizacijom mobilnog prijavljivanja, hotelijeri su u poziciji da saniraju zastoje na recepciji, smanje operativne troškove, te unaprede korisničko iskustvo i tako zadovoljstvo gostiju podignu na novi nivo. 

 

Podrška za mobilne uređaje u hotelima

 

Prijavljivanje putem mobilnog telefona polako postaje standard. Istraživanje koje su sproveli Oracle Hospitality i Phocuswright, pokazuje da gosti žele veću kontrolu nad svojim boravkom u hotelu, a većina je zainteresovana za mogućnost naručivanja, rezervacije u restoranima, informisanja o raznim aktivnostima - putem pametnog telefona. Moramo biti svesni da je vreme resurs koji gosti hotela veoma cene, bilo da su tu da bi se relaksirali ili su na poslovnom putu. Nivo zadovoljstva uslugom je obrnuto proporcionalan vremenu koje otpada na razne zastarele procedure i tradicionalne administrativne procese. Ako boravkom u hotelu gosti mogu nesmetano upravljati iz svoje sobe, ili još bolje s udaljene lokacije, niko srećniji od njih. 

 

Na ovaj način ni osoblje hotela nije “prikovano” za recepciju, već se može slobodno kretati po hotelu i interagovati s gostima gde god se oni nalazili. Olakšana je i komunikacija između osoblja, pa se svaki problem s lakoćom rešava. U začetku je i primena takozvanih cloud QR propusnica, koje imaju ulogu ključa i budućim gostima hotela se šalju putem e-pošte. Kada stignu u hotel, gosti na recepciji pokazuju svoju QR propusnicu ili je skeniraju preko stanice u lobiju hotela i tako izvršavaju autentifikaciju. Vodeći brendovi u hotelijerstvu, kao što su Hilton i Marriott, godinama unazad rade na implementaciji digitalnih ključeva u svim svojim objektima, širom sveta. 

 

Kada je reč o gostima koji odsedaju u hotelu tokom poslovnog puta, želja za uštedom vremena je posebno primetna. Studija korporacija Oracle, pokazuje da je čak 47% “poslovnih korisnika” istaklo da je mogućnost slanja poruke osoblju hotela ili sobnoj usluzi veoma važno, dok je 44% kao veoma bitnu stavku istaklo mogućnost kontrolisanja temperature i osvetljenja u sobi putem mobilne aplikacije. Ako praktično polovina posetilaca iz biznis sveta posebno ceni određenu uslugu, na menadžmentu kompanije je da takvu uslugu i omogući.  

 

Napredne tehnologije čine hotele efikasnijim

 

Anketa koju je sprovela Expedia u saradnji sa preko 1200 hotelijera, pokazuje da menadžment najveći budžet odvaja upravo za implementaciju savremenih tehnoloških rešenja, jer smatra da će ulaganje u tehnologiju najbrže i najefikasnije uticati na unapređenje korisničkog iskustva. Smatra se da će upravo IoT uređaji dovesti do prave male revolucije u personalizaciji hotelske usluge, dok će, s druge strane, doprineti i automatizaciji procesa i uštedi resursa. Svaka soba se može prilagoditi potrebama i preferencijama gosta, a ovakve preference se dalje mogu koristiti i za izradu svojevrsnog profila gosta, koji je ključan za razvoj hiperciljanih reklama. 

 

AI povezan sa sigurnosnim sistemima, uskoro će biti u stanju da kreira profile gostiju u realnom vremenu. Na osnovu uvida u istorije web pretraga, podataka o posećenim lokacijama i IoT interakcijama, veštačka inteligencija će doprineti hiperpersonalizaciji korisničkog iskustva. Svaki gost će imati osećaj da je kompletna usluga dizajnirana tako da maksimalno udovolji njegovim željama i potrebama (iako se individualne želje i potrebe gostiju uveliko razlikuju).

 

Ulaganje u kvalitetne sigurnosne sisteme koji rade bez greške

 

Investicija u savremene tehnologije je imperativ savremenog hotelijerstva. Međutim, hotelska tehnologija koja je sklona greškama, stalno se kvari i izaziva zastoje, imaće potpuno suprotan efekat od željenog - nezadovoljstvo i frustraciju gostiju. Veoma je važno da sigurnosni sistemi rade bez greške, da konstantno pružaju vrhunsku zaštitu uz uštedu vremena, te da su potpuno otvoreni za mogućnost integracije s postojećim sistemima i fleksibilni po pitanju unapređenja radi integracije s naprednim sistemima u budućnosti. 


Dakle, nema kompromisa: mogućnosti integracije ne smeju ispaštati na konto opcija hiperpersonalizacije usluge. Jedino kada svi sistemi funkcionišu uigrano i “kao jedan”, moguće je maksimizirati sigurnost, minimizirati smetnje, unaprediti gostoprimstvo i zaštititi reputaciju. To je praksa koja važi za sve hotele, bez obzira da li su u pitanju skromniji butik hoteli ili grandiozni lanci. Samo kvalitetna oprema će dozvoliti fleksibilnost i jednostavno prilagođavanje promenama. U suprotnom će svaki pokušaj unapređenja postojećih rešenja dovesti do veoma velikih i, na duže staze, neisplativih ulaganja i, ono što je najgore, nezadovoljstva gostiju hotela.




Predložene teme za čitanje:

 

Zašto je 2022. godina ključna za razvoj pametnih kuća?

Pametni gradovi budućnosti - video analitika na visini zadatka

AIoT - budućnost na dohvat ruke

Koristimo kolačiće kako bi Vam pružili najbolje moguće iskustvo na našem sajtu.

Klikom na dugme Prihvatam prihvatate korišćenje kolačića.