Call centar: 011/ 267 27 17; 069/ 267 27 17; 065/267-27-17

Kurs: 120,00 din

Call centar: 011/ 267 27 17; 069/ 267 27 17

Kurs: 120,00 din

Blog strana - pametni hotelski sistemi

hotelski sistemi

 

Hotelski sistemi

 

Od samih početaka razvoja trgovine, javlja se i potreba za putovanjem. Tokom dugog putovanja s jednog kraja sveta na drugi, bilo je potrebno naći sigurno konačište. Bez obzira koji razlozi putovanja bili, svakom putniku je potrebno da se povremeno opusti i odmori. Prvobitni “hoteli” nisu imali težak zadatak - trebalo je da ponude krov nad glavom, mesto za spavanje i topao obrok. Danas su naša očekivanja od hotelskog smeštaja daleko ispred prvobitnih, a od cele organizacije očekujemo da funkcioniše besprekorno, da su sve naše potrebe zadovoljene, a mogući problemi rešeni u rekordnom roku. Da bi hoteli zaista uspeli da ispune očekivanja svojih gostiju, moraju ići u korak s vremenom kada je reč o usluzi i ponudi, ali i o implementiranoj tehnologiji.

Savremeni hotelski sistemi će pospešiti efikasnost poslovanja. Primena ovakvih rešenja će uticati i na zadovoljstvo, kako zaposlenih, tako i gostiju. Reagovati na neki problem tek kada se gost hotela požali, znači da je već posejano seme nezadovoljstva. Centralizovani nadzor sa recepcije omogućava stalno nadgledanje i priliv informacija o stanju sobe i to u realnom vremenu. Reč je o centralnom računaru koji se nalazi na recepciji hotela. Ukoliko do problema i dođe, centralizovani nadzor dozvoljava brzo delovanje, a sve u cilju pravovremenog otklanjanja nedostataka i podizanja kvaliteta usluga. Gost koji nema zamerke, podeliće svoje utiske sa svojim prijateljima, poznanicima i porodicom. Nema bolje reklame od zadovoljnog gosta. 

Ukoliko i dođe do kvara u samom sistemu, korisno je znati da je svaki uređaj deo sistema, ali istovremeno nastavlja i samostalno da funkcioniše, nezavisno od drugih elemenata sistema. To znači da je konfiguracija ostrvskog tipa i da svaka soba funkcioniše kao deo sistema, ali i nezavisno. Ovakvom organizacijom se postiže da parcijalni kvarovi ne utiču na funkcionalnost celog hotela.

Kada je u pitanju tehnologija, savremeni hotelski menadžment sistemi podrazumevaju implementaciju beskontaktnih rešenja (Mifare i 125 kHz). Svakom gostu hotela najbitnije su dve stavke - njegova bezbednost i bezbednost njegove imovine. Zadatak savremenih sigurnosnih rešenja primenjenih u hotelima, jeste upravo zaštita gostiju i njihove lične imovine. Saznanje da je sprovedena automatizacija hotelskog smeštaja, što garantuje visok nivo bezbednosti i smanjuje rizik od krađa i provala, uliće poverenje i osećaj sigurnosti svakom novom gostu.

Pristupne kartice koje se koriste za ulazak u sobe, u kombinaciji sa RFID hotelskim bravama, predstavljaju sigurno rešenje. Upotreba kartica je potpuno bezbedna jer ne dozvoljava neovlašćeno umnožavanje. Sem toga, kartice se programiraju za svakog gosta posebno (putem programatora za kartice), čime se zapravo postiže personalizovan pristup sobama za sve vreme boravka u hotelu. Samim tim, mogućnost zloupotrebe kartice svedena je na minimum. Pristupne kartice koje su rezultat primene savremene tehnologije nude i dodatne opcije, kao što je mogućnost integracije elektronskog plaćanja. Na ovaj način, gostima hotela je na raspolaganju čitav niz dodatnih usluga dostupnih primenom iste korisničke kartice, koja zapravo postaje deo platnog sistema samog hotela.

Procedura prijavljivanja je veoma jednostavna. Gostu se na recepciji izdaje kartica koja je isprogramirana na njegovo ime i koju može koristiti sve vreme boravka u hotelu. Jedna kartica otvara samo jedna vrata. Kada gost očita karticu na spoljašnjem čitaču kartice, pali se svetlo dobrodošlice. Sledeći korak jeste odlaganje kartice u džep unutrašnjeg čitača kartice, nakon čega gost može kontrolisati rasvetu u sobi, regulisati temperaturu i koristiti električne uređaje. Kada napušta sobu, gost uvek nosi karticu sa sobom. Po isteku isprogramiranog vremenskog intervala, automatski se isključuje rasveta, te svi električni uređaji osim mini bara (ukoliko se nalazi u sobi). Temperatura u sobi se podešava na ekonomičnu vrednost, čime se ostvaruje znatna ušteda.

S druge strane, zadovoljstvo menadžmenta hotela najlakše se postiže maksimalnom uštedom. Pametni hotelski sistemi omogućavaju optimizaciju i kontrolu potrošnje energije za svaku sobu pojedinačno, čime se postižu značajne uštede na godišnjem nivou. Optimizacija rashoda i zadovoljstvo korisnika usluga - ključ su uspešnog poslovanja svake uslužne delatnosti, pa tako i hotelijerstva. Sem toga, menadžmentu je veoma važno da konstantno drži sve konce u rukama. Upotrebom neposrednog korisničkog interfejsa, moguće je upravljanje svim uređajima u objektu i nadgledanje osoblja, ali i gostiju hotela, čime se postiže apsolutna kontrola nad situacijom.

Konkurencija, kada je hotelski smeštaj u pitanju, neprestano raste. Potencijalne goste je najlakše privući obećanjem luksuza i komfora. Bez obzira da li su gosti tu privatno ili poslovno, oni očekuju da im soba u hotelu bude dom van doma. Da bi stvorili toplinu doma u prostoru u kojem se neće dugo zadržati, gostima je neophodno ponuditi personalizaciju pristupa. Primera radi, sobni termostat omogućava regulaciju temperature u prostoriji, baš prema željama gosta. Sistem signalizacije omogućava gostu da signalizira osoblju da ne želi da ga ometaju, ili da prijavi hitan slučaj (SOS signalizacija). Daljinske komande će omogućiti svakom gostu da što više vremena provede u udobnosti svog kreveta.

Osim gostima hotela, pametni hotelski menadžment sistemi garantuju komfor i menadžmentu, samo na malo drugačiji način. Naime, moguća su brojna prilagođavanja samog sistema, prema potrebama klijenta, odnosno hotela. Umrežen sistem pruža pristupačna rešenja kako za male hotele, tako i za velike, ili hotele koji nameravaju da se šire. Ako dođe do širenja hotela, sistem dozvoljava dodatna umrežavanja, bez potrebe za prepravkama u postojećim instalacijama. Nema potrebe da dodatno ističemo uštedu koja se na taj način postiže. Ulaganje u hotel predstavlja ogromnu investiciju, pa je svaka ušteda veoma važna za racionalnu raspodelu finansija.

Bez obzira da li se radi o malom hotelu ili velikom kompleksu, pametni hotelski menadžment sistemi su isplativa investicija. Hotel je prostor koji je živ 24 časa dnevno, 7 dana nedeljno, pa je u skladu s tim neophodno instalirati kvalitetna rešenja, koja mogu izdržati takav tempo. Zbog toga je važno misliti na vreme, pratiti savremene tokove, uvek biti na usluzi i ostati na visini zadatka.

Koristimo kolačiće kako bi Vam pružili najbolje moguće iskustvo na našem sajtu.

Klikom na dugme Prihvatam prihvatate korišćenje kolačića.